Opis modelu Audi Q7
Audi Q7 I
Audi Q7 I ujrzał światło dzienne we wrześniu 2005 roku, podczas odbywających się wówczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej Volkswagena AG PL71. Posiada napęd na obie osie oraz centralny mechanizm różnicowy TorSen. Pod koniec 2005 roku, w sprzedaży miała pojawić się wersja hybrydowa Audi Q7 I. Tym, co miało ją wyróżniać były między innymi zretuszowane zderzaki oraz inny kolor dolnej listwy. Auto miało być napędzane widlastym silnikiem benzynowym o mocy 350 KM i pojemności 4,2 l. Oraz współpracować z silnikiem elektrycznym znajdującym się pod podłogą bagażnika. Ze względu na złą sytuację finansową na rynku amerykańskim, premiera pojazdu została odłożona w czasie.
W 2009 roku, Audi Q7 I przeszło face lifting. Objął on modyfikację przednich oraz tylnych zderzaków oraz listew bocznych. Dodatkowo, pojawił się grill Singleframe wraz z nowymi konturami, a wszystkie lampy zostały wykonane z wykorzystaniem technologii LED. Zmiany dotyczyły również redukcji masy samochodu przez wykonanie z aluminium zarówno pokrywy silnika, jak i drzwi bagażnika oraz przednich błotników. Oprócz tego, zwiększono paletę dostępnych kolorów, a listę wyposażenia uzupełniono o przesuwane siedzenia i tylną kanapę.
W 2010 roku, w Audi Q7 I przeprowadzono zmiany techniczne. Na ich skutek, zmodyfikowane zostały jednostki napędowe i skrzynia biegów. Dodatkowo, zredukowano zużycie paliwa, wycofano motor 3.6 FSI na rzecz silnika 3.0 TFSI, a motor 4.2 FSI zastąpiono modelem 3.0 TFSI. Zmiany objęły także redukcję masy silnika wysokoprężnego 3.0 TDI o 20 kg, zwiększenie mocy obrotowej silnika 4.2 TDI i wprowadzenie 8 — biegową, automatyczną skrzynię biegów.
W standardowej wersji, Audi Q7 posiada między innymi elektryczne sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację, system pokładowy MMI wraz z nawigacją GPS, radio CD z 8 — głośnikowym systemem audio, czujniki zmierzchu, deszczu i ciśnienia w oponach, pneumatyczne zawieszenie wraz z możliwością regulacji charakterystyki, spryskiwacze z ogrzewanymi dyszami, wspomaganie układu kierowniczego uzależnione od prędkości jazdy, system wspomagający zjazd ze wzniesienia, system ASR oraz system ABS z ESP. Auto może zostać wyposażone dodatkowo w ogrzewaną, czteroramienną, skórzaną kierownicę z funkcją zmiany przełożeń, czterostrefową klimatyzację automatyczną, autoalarm, elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika, panoramiczny fach, elektrycznie wysuwany, chowany hak holowniczy, zmieniarkę płyt CD/MP3, kamerę oraz czujniki parkowania, wentylowane przednie fotele, ogrzewane przednie fotele i tylną kanapę, GPS, tempomat, DVD, radarowy układ wspomagania zmiany pasa ruchu, reflektory ksenonowe „plus”, światła adaptive — light (łączą one w sobie światła mijania, drogowe oraz do jazdy na autostradzie i układ doświetlania zakrętów oraz pobocza).
Audi Q7 II
Audi Q7 II zostało po raz pierwszy zaprezentowane pod koniec 2014 roku. Oficjalna światowa premiera samochodu miała miejsce w marcu 2015 roku, podczas odbywającego się wówczas 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. W porównaniu z pierwszą generacją, auto jest lżejsze, czego zasługą jest wykorzystanie aluminium oraz stali. Tym, co je wyróżnia jest także wirtualny kokpit wraz z ciekłokrystalicznym ekranem o przekątnej 12,3 cala. Poza tradycyjnymi wskaźnikami, wyświetlana może być na nim również mapę nawigacji, system multimedialny oraz komputer pokładowy. Kierowcy mają tu do wyboru 3 rodzaje przednich reflektorów: ksenonowe, LED i Matrix LED.
W 2019 roku, Audi Q7 drugiej generacji przeszło gruntowną modernizację. Objęła ona zarówno wnętrze, jak i znaczącą część paneli nadwozia. Na skutek liftingu, z przodu pojawiły się ścięte u dołu reflektory, zderzak o nowym kształcie oraz niżej osadzony grill, a z tyłu — węższe lampy wraz z odświeżonym wzorem diod LED, które łączy ze sobą chromowana poprzeczka. Jeżeli chodzi o wnętrze, zmianie uległ wzór kokpitu, który został zapożyczony z modelu Q8. Tym, co go wyróżnia jest masywna jednostka centralna wraz z dwoma ekranami dotykowymi.