Koszty utrzymania Audi Q7
Mimo, że Audi Q7 powstało głównie na rynek amerykański to i na naszym kontynencie przyjęło się bardzo dobrze. Okres produkcji I generacji to lata 2005-2015 i nie ukrywajmy wielu kierowców patrzyło na niego z utęsknieniem, a kosztowało nie mało, bo ponad 200 000 zł. Samochody te w 2010 roku miały zmieniony wygląd nadwozia i poszerzoną gamę silników.
Audi Q7 I sprzed liftingu
Do roku 2010 oferowano benzynowe silniki 3,6 i 4,2 litra. Moce jakie osiągały to odpowiednio 280 i 350 KM, co jam łatwo się domyślać wpływało na spalanie, a to już bezpośrednio na koszty. Ogłoszenia motoryzacyjne wskazują, że auto to można kupić w okolicach 55-60 000 zł.

Jednak ekonomicznym i wpływającym na koszty utrzymania silnikiem będzie 3 litrowy TDI, ponieważ średnio spala 10l/100km. Pamiętajmy jednak, że wymiana rozrządu to koszt minimum 7000 zł. Zdecydowanie tym kierowcom, którzy mają ciężką nogę nie polecamy 4,2 TDI, bo potrafi spalić okolice 16 litrów paliwa na pokonane 100 km. Zdecydowanie kłopotliwym jest V12 TDI, która po kilku latach eksploatacji potrafiła sprawiać problemy.
Głównym problemem przy zakupie używanego Audi Q7 jest to, że są one mocno zaniedbane i wyeksploatowane. Ciężko znaleźć samochody używane będące w dobrym stanie technicznym, a zakupienie niepewnego egzemplarza to proszenie się o rozbicie skarbonki i to dużej skarbonki.
Zawieszenie pneumatyczne miało zdecydowanie lepszą trwałość, a koszty naprawy były i są zbliżone do sprężyn. Ogólnie trzeba pamiętać, że to auto drogie w utrzymaniu, przecież będąc nowym kosztowało sporo, a to równe jest nadal wysokim kosztom części.

Audi Q7 z roczników 2015 i nowsze – koszty utrzymania
Generalnie auto to jest chwalone za relatywnie niski poziom spalania, gdy mówimy tu o 3.0 TDI. Jednak to na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie auta premium to np. ubezpieczenie, opony i wymiany oleju co 10 000 km. Oczywiście kupując nowy samochód właściciel zapewne się tym nie martwi, ale na uwadze powinny mieć to osoby kupujące 3-4 letni samochód. Wtedy to występuje więcej wad i usterek jak np. wycieki płynu chłodniczego, problemy ze skrzynią Tiptronic, a sporadycznie kierowcy narzekają na hałas z napędu Quattro.